Tuesday, February 4, 2014

Impianku


Bukan aku tak punya keinginan

Mungkin kerana takdir Tuhan
InshaAllah aku tak keberatan
Kalau kau kata aku tak punya ikhtiar
Ketahuilah aku memiliki impian menjulang
Andai kau kata aku terlalu banyak alasan
Sedarilah aku tahu ertinya kesempatan
Dan letaknya kemampuan
Sampai satu tahap
Aku membayangkan segalanya pasti ada di syurga Tuhan 
Tidak! Bahkan aku perlu yakin 
Melangkah menongkah kesoronokan
Kau kata aku tak gunakan peluang
Ah, pengorbanan, 
Datangkah bersama kecemburuan?
Maka kupulangkan pada hati 

Ya Allah,
Pada setiap yang aku putuskan
Dengan namaMu
Maka dengan namaMu juga aku bertawakal
Andai itu petunjukMu
Jangan pernah kau biarkan badai 
meruntuhkan tebingnya
memukul pantai sukma
Duhai diri
Dengarlah suara
Kerana ada yang lebih utama

30.11.13 8.45pm




No comments: