Saturday, November 13, 2010

TELAH KU PILIH JALANMU

byZinnirah Humaira'


Telah kupilih jalanMu,

Jalan yg mendekatkan diri padaMu,

Jalan orang yang beriman dan beramal soleh,

dan aku yakin sebenar-benar yakin,

cintaku padaMu takkan pernah dikecewakan...

Namun Tuhan....

ampuni aku...

fitrah hati ini terlalu berat untukku buang,

terlalu pahit untuk ditelan,

tapi terus-terusan aku gagahkan,

demi mencapai cintaMu Yang Esa..


Bantulah aku Tuhan..

Jika rinduku ini imaginasi syaitan,

kuminta ia dilenyapkan..


Andai kasihku ini berlandaskan nafsu,

kupohon matikanlah rasa cinta,

yang belum tentu jadi milikku..


Tolonglah aku Tuhan..

untuk mengisi bejana cintaku untukM

u,

agar aku tak pernah dahagakan,

cinta dari insan yang tak halal bagiku,

teguhkan kasihku untukMu,

agar aku tak kecundang dijajah cinta yang dusta,

yang menjadi hijab antara kita....

tetapkan langkahku di jalan ini ya Rabbi...


Gagahkan aku Tuhan..

untuk menenggelamkan kapal cinta manusia,

walau ia se"gah" bahtera Titanic,

tetapkan kupinta ia karam,

jika ia belayar di lautan dosa...

dan kumohon Tuhan..

damaikanlah ombak di hati,

walaupun ribut datang mengundang,

kasihku dilihat di dasar Rabbi,

kerana ianya lumrah ujian,

dan akanku terus tekadkan janji,

kerana.....


Telah kupilih jalanMu...

No comments: