Saturday, February 6, 2010

...................................

buat salah, silap, khilaf..dsb

kepada manusia..
serba salahnya..
malunya.. menyusahkannya....
selagi tak dapat selagi tulah minta maaf..
sorry..gommen..tui pu chi... dsb...

tapi kenapa tak dengan Allah
buat salah (eg lewat solat)
tak malu langsung..
tak rasa serba salah pun..
minta maaf???

hey, siapa manusia? siapa Allah?

-buat diri ini dan para pembaca-


allahumma anta rabbi
Ya Allah, Engkau adalh Tuhanku
la ilaha illa anta
tidak ada Tuhan selain Engkau
khalaqtani
Engkau yang menciptakan
wa ana 'abduka
dan aku abdiMU
wa ana 'ala 'ahdika
ikrar kepadaMu
wa wa'dika mastato'tu
(yang akan kulaksanakan dengan) segala kemampuanku
a'uzubika min sharrima sona'tu
dan aku berlindung padaMu, dari kejahatan apa-apa yang telah aku lakukan
abuulaka bini'matika 'alaiya
aku mengakui (dengan sebenar-benarnya) nikmatMu kepadaku
waabuu bizanbi
dan aku mengakui dosaku
faghfirli
maka ampunilah aku
fainnahu la yaghfiruz dzunuba illa anta
kerana tidak ada yang akan mengampuni dosa-dosa kecuali Engkau...

No comments: