Sunday, May 1, 2011

siapalah diri ini

bismillahirrahmanirrahim

rendah aku rasakan
memikirkan kesilapan silam
yang kadangkala berulang

menyedari kekhilafan
kenapa dibiarkan
ia berlaku lagi

pilu rasa
andai kelemahan diri
menjadi sebab
mereka membuat 'generalisation'
sedangkan apa yang diajarkan
bukan begitu
bukan
hanya aku
itu silap aku

benar aku bimbang
aku resah
aku serba salah

tiap kali ingin membetulkan
terkenang sejarah lampau
aku lemah
untuk menegakkan
siapalah aku

aku risau
"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya!
Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya. "~ As-Saff (61:2&3)

cukupkah sekadar pasrah....



p/s: air mataku milikMU.... Ya Tuhan.. biarlah ia mengalir keranaMU....
jangan pernahKau biar ia membeku
dalam hati yang membatu
curahkan kasih sayangMu
tetapkanlah kami dalam hidayahMU
moga air mata itu mengalir lagi
dek hati yang lembut kerana iman yang jitu kepadaMu...
ameen

No comments: